ربات ها هم دارای حس لامسه شدند-0

ربات ها هم دارای حس لامسه شدند

ربات های دارای حس لامسه به زودی میتوانند به افراد در شستشوی لباس ها و سایر کارهای روزمره کمک کنند

روبودرس/ پیشرفت فناوری در علوم رباتیک به نوعی است که نشان می دهد به ‌زودی ربات‌ ها می‌ توانند به مردم در شستن لباس ‌ها و سایر کارهای خانگی کمک کنند ، طی مطالعات جدید ، یک تکنیک پیشرفته به آن ها حس لامسه داده است.

محققان موفق به طراحی سیستم جدید شدند که ReSkin نام دارد. این فناوری به ربات ‌ها این امکان را می ‌دهد که تنها با استفاده از حس لامسه ، بین اشیایی مانند لایه ‌های نازک پارچه تفاوت قائل شوند. این ویژگی را فقط انسان داراست و به همین دلیل به گفته محققان دانشگاه کارنگی ملون ، برای ربات‌ ها ، کارهایی مانند گرفتن یک لیوان یا تا کردن حوله‌ ها بسیار چالش ‌برانگیز است.

درک کمیت و مقدار داده‌ های جمع‌ آوری‌شده از طریق لمس برای ربات ها دشوار است و تا همین اواخر شبیه ‌سازی حس لامسه در علم رباتیک سخت بود.

ربات ها هم دارای حس لامسه شدند-1

دیوید هلد، استادیار دانشکده علوم کامپیوتر و رئیس بخش Robots Perceiving در این رابطه می ‌گوید: انسان‌ ها به اشیا نگاه کرده و سپس آن ها را لمس می کنند تا مطمئن شوند که در موقعیت مناسبی برای گرفتن آن هستیم. به گزارش تیم روبودرس، بسیاری از حس های لامسه ای که انسان ها انجام می دهند برای ما طبیعی است. ما درباره این رفتارها فکر نکرده و آن ها را غریزی انجام می دهیم، بنابراین نمی دانیم چقدر ارزشمند هستند. با روبودرس همراه باشید…

حس لامسه ی ربات ها چه کمکی به انسان می کند ؟

انجام اقداماتی ساده مانند تا کردن لباس‌ ها برای ربات ها بسیار دشوار است و ربات‌ ها برای انجام این کار به حسگری نیاز دارند تا روشی را که انگشتان انسان می ‌توانند لایه بالایی حوله یا پیراهن را حس کنند و لایه‌ های زیر آن را بگیرند، تقلید کند. محققان می توانند به ربات یاد دهند که لایه بالایی پارچه را حس کند و آن را بگیرد، اما بدون اینکه ربات لایه های دیگر را حس کند، نمی تواند آنها را گرفته یا پارچه را تا کند.

تحقیقات جدید محققان علم رباتیک می ‌تواند به ربات ‌ها کمک کند تا لایه ‌های پارچه را احساس کنند. این عمل می ‌تواند روزی به ربات‌ها اجازه دهد تا در کارهای خانگی مانند تا کردن لباس‌ ها به افراد کمک کنند.
این تیم تحقیقاتی در مطالعات جدید خود ، پوستی با منبع باز و حسگر لمسی ساخته شده از یک پلیمر نازک و الاستیک که با ذرات مغناطیسی تعبیه شده است ، طراحی کرده که حس لامسه سه محوره را ایجاد می کند!!

ربات ها هم دارای حس لامسه شدند-2

ReSkin همچنین به ربات کمک می کند تا لایه های پارچه را حس کنند نه اینکه آن ها را صرفاً از طریق بینایی درک کند.

دکتر توماس ونگ ، از پژوهشگران این تیم مطالعاتی در رابطه با این موضوع فوق توضیح می ‌دهد : با خواندن تغییرات میدان‌ های مغناطیسی ناشی از فرورفتگی یا حرکت پوست ، می ‌توانیم به حس لامسه دست یابیم. ما می ‌توانیم از این حسگر لمسی برای تعیین اینکه چند لایه پارچه برداشته‌ ایم ، استفاده کنیم.

محققان می گویند که هنوز موفق نشده اند به ربات یاد دهند اند که چگونه یا کجا پارچه را بگیرد. در عوض ، آن ها با تخمین تعداد لایه‌ های پارچه با استفاده از حسگرهای ReSkin و تنظیم دستگیره برای امتحان مجدد ، به وی آموزش دادند که چند لایه پارچه را می ‌گیرد .!

این تیم یافته های مهم و با ارزش خود را در کنفرانس بین المللی ربات ها و سیستم های هوشمند در سال ۲۰۲۲ ارائه کردند.

برای مشاهده اخبار و مقالات رباتیکی بیش تر می توانید با مجله روبودرس همراه باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده روبودرس

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه روبودرس

با عضویت در خبرنامه آکادمی روبودرس، علاوه بر دریافت جدیدترین آموزش ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی، از تخفیف ها و جشنواره های فروش زودتر از همه با خبر شوید…

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 مقایسه
حساب کاربری من